Pink Bow Tie ODDMOLLY - Dare to be yourself! -

Press eller pepp?

Just nu handlar våra liv otroligt mycket om hälsa, man ska äta rätt och motionera ordentligt ochsåvidare. Medierna är fullspäckade med än den ena dieten, än den andra, olika experter som säger si och så och det finns oändlinga mängder inspiration på bl.a bloggar, instagram med mera. Men är det pepp eller press? Jag har nyligen läst många blogginlägg, tweets, fb-uppdateringar osv om denna såkallade hälsohets. Tydligen är vi motions-entusiaster "elaka" och "hetsiga" när vi "skryter" om vår hälsosamma mat eller "posar" med våra träningspass. Enligt vissa så borde vi sluta upp med att uppdatera omvärlden med våra träningar, vad vi åt och våra hälsotips eftersom vi får de som inte motionerar känna sig mindre värda. Det är tydligen okej för folk att lägga upp bilder på den stora godispåsen, men lägger man upp en bild på salladen man åt till lunch efter träningspasset så är man en "hetsare". Visst, jag förstår om man tycker att detär jobbigt att se sånna bilder medan man själv sitter och äter godis eller liknande, men ändå. Man behöver faktiskt inte titta, man kan "unfollowa" dom som lägger upp sånna bilder om man vill. Man får faktiskt respektera andras livsstil, precis somman själv förväntar sig att andra respekterar ens egen. Dessutom är det hur många människor som helst som behöver tips och råd och motivation från andra för att komma igång och kunna hålla igång med sin träning. Utan alla inspirationssidor och hälsosidor som jag följer på insta så skulle jag vara helt tom på motivation. Nej, jag tycker att vi behöver pepp till ett hälsosammare liv! Vad tycker ni, pepp eller press?

Kommentarer

Feel free to comment baby!:

Alla har ett namn:
Kommer du hit ofta?

E-mail: (kan bara jag se)

Din blogg/hemsida:

Skriv här!:

Trackback